معرفی و تاریخچه مسابقات

  • جمعه , ۱۷ دی ۱۳۹۵


بازی سازی بعنوان یک صنعت در حال حاضر جزء بزرگترین و پول‌سازترین صنایع محسوب می شود. این صنعت به مراتب بسیار سود آورتر از سایر صنایع است به طوری که می توانیم درآمد آن را حتی با درآمد صنعت نفت برابر بدانیم.صنعت بازی های کامپیوتری زمانی به عنوان یک بخش کوچک به حساب می آمد اما امروزه با فروشی معادل ۷۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲و پیش بینی بالغ بر 100 میلیارد دلار در سال 2017، به عنوان یکی از پر سود ترین تجارت های جهان به حساب می آید.

در ایران نیز در 10 سال گذشته فعالیت های بسیاری در این حوزه انجام شده است و بازی های رایانه ای از یک سرگرمی تبدیل به یک صنعت پردرآمد برای بازی سازان جوان شده است. کارشناسان مخاطبان بازی های رایانه‌ای را در ایران بالغ بر 24 میلیون نفر تخمین زده اند که مستقیما کاربر بازی می باشند و پیش بینی می‌شود از سال 2020 رسانه حاکم در دنیا بازی های رایانه ای باشد.

مسابقات بین المللی بازی سازی رایانه ای بعنوان اولین و تنها مسابقات بازی سازی 48 ساعته حضوری در ایران به ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان از سال 1390 شروع شده و با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای و معاونت پژوهش و فن آوری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون 4 دوره از این مسابقات بصورت باشکوه با حضور تیم‌هایی از سراسر کشور برگزار گردیده است.

دبیرخانه دائمی مسابقات بازی سازی رایانه­ای از مهر ماه 1390 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان شروع به فعالیت نموده است. اهداف مشخص شده از سوی برگزارکنندگان مسابقات عبارت است از: کشف استعدادهای خلاق و مبتکر ، خلق آثار نو در عرصه بازی­سازی، آشنایی شرکت کنندگان با دستاوردها و توان ملی ارائه گردیده در زمینه بازی­های رایانه­ای ، برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه ، ساخت بازی­های رایانه­ای متناسب با فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی و آشنایی و تعامل گروه­های مختلف بازی­سازی از نقاط مختلف کشور. 

 

پنجمین دوره این مسابقات در تاریخ 18 الی 20 اسفند ماه 1395 به صورت بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار میگردد.

معرفی و تاریخچه مسابقات